den senaste veckan

fick ju hem vår inneboende förra söndagen så nu har hon inhyst sig här en vecka även om vi inte sett till henne speciellt mkt. det tar ju sitt att sparkas in i studentlivet. hon har inte kommit hem före klockan 01 en enda kväll under veckan och på morgonen har en kråka kraxat i halsen på henne. även om hon är sliten så har hon haft mycket roligt under den här tiden och än är det inte över. det roligaste som vi tyckte var att hon trodde att vi hade gett ut vår hemnyckel till någon i Players så att de skulle komma in och väcka henne på natten så att hon skulle få sjunga för att hon inte hade någon nollebricka på sig =) vad nervös hon var över detta och då kan man inte låta bli att driva på det till sin spets.

för egen del har det varit jobb som dominerat veckan. eller ja det har varit lite blandat. hade avbokningar under måndagen så det blev inte så mkt av det. tisdagen däremot var det full rulle hela dagen, bara hembesök pang på. på torsdagen började jag på min kurs i handikappvetenskap. vi var inte alls många som började. vi var 15 st på plats och minst lika många ropades upp som inte var där på uppropet. har jag tur är första uppgiften en liknande som jag redan har gjort i Funktionshinder och handikapp. det är samma lärare och boken är samma utgångpunkt så det blir lite glid i början.

så hela torsdagen tillbringades i skolan för engångskull. mkt annorlunda. fredagen var jag på en nyanställnings förmiddag med information om kommunen. chefen har varit lite dålig på att skicka iväg de nyanställda till denna informations förmiddag så jag fick gå exakt året efter jag blev anställd. men bättre sent än aldrig. träffade på värmlänningen som jag äntligen fick ett namn på, efter ett år. brukar träffa honom på sånna här grejer då vi anställdes samtidigt.


ohh jag fick en bibel också av chefen. en alldelens egen. Autismspektrumstörningar hos vuxna skriven av Lena Nylander. mitt alldelens egna exemplar. så nu ska jag sprida informationen.


på onsdagen var det munchen hoben så vi började kvällen hemma hos pojkarna och gick sedan upp till universitetet för att lyssna på Millencolin. Mkt trevligt att titta på allt folk.


Igår lördag var det Winnerbäck på hemmaplan. Vi började kvällen med kräftor och grillning. efter det fick vi försöka hitta lite rum för att klämma i oss en tårtbit också eftersom två av pojkarna firar födelsedagar nu i svängarna.


Winnerbäck var jättebra. Mkt trevlig avslutning på kvällen och sommaren. Lite mkt gnäll från vissa kanske men ähh..










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0