fullt hus

första veckan på jobbet flöt på bra. trots att det var en 6 dagars vecka gick det riktigt bra.

på fredagen var det fullt ös hela förmiddagen för att försöka komma iväg i rimlig tid och hinna fixa med allt. hämtade upp mannen och fick lite mat innan resan fortsatte norr över.

fredagskvällen ägnades åt att gå ut på stan och äta middag och få en skymt av nostalgidagarna som hölls i staden. fredagskvällen var vigd åt crusing i stan.

lördagen spenderades i skogen där vi letade de gula hattarna som stack upp lite här och var. riktigt kul jämfört med föregående år då vi inte hittat en enda. även roligare än den fredag då jag och mannen var ut och försökte leta i våra hemtrakter och jag lyckades hitta en enda kantarell. varken mer eller mindre. nu fick vi iaf ihop en 5kg. ska bli riktigt gott framöver men problemet var att få plats med dem i frysen men det gick.

söndagen ägnades åt en hel del bilresande på väg söderut igen. denna gång hade vi med oss vår nya inneboende för i år. A är barndomsvän med min lillasyster så hon har funnits med i stort sett hela livet så man vet ju vad man ger sig in på....inte en lugn stund ;)  men vi har så trevligt såååå....

det har varit en del nerver inför det här med att börja skolan... och på torsdag är det min tur. jag går in med blandade känslor. dels är jag taggad som vanligt inför ett nytt läsår, stora förväntningar och mkt nyfikenhet och en del av mig börjar bli lite trött på det faktiskt. jag måste komma ihåg att jag ska hoppa av om jag inte tycker att det är roligt. lättare sagt än gjort.

i övrigt har jag börjat mitt nya ambitiösa liv. men det kan ju ta slut lika snabbt som det tog fart. har börjat åka med campusbussen som är gratis så jag spar in lite på bensinen och milen. det drar iväg fort i båda riktningarna. sen får jag en hel del motion på arbetstid och jag spar in på miljön både genom att åka buss och när jag inte använder mig utav jobbets bilar för jag måste ju gå upp till kontoret och jag måste gå ner igen när jag ska hem så jag spar in pengar även för dem. och jag får massor av motion när jag springer upp och ner för backarna. räknade ut att i snitt blir det 2,5-3timmar raska promenader dagligen utöver allt annat spring man gör.. mkt bra. och sen är det en till fördel med bussen...antingen kan jag sova på bussen så att jag är pigg när jag kommer fram och kan plugga, städa, laga mat, träna och allt annat man ska hinna med....eller så kan jag plugga på bussen så det är gjort när jag kommer hem och kan ägna tiden åt annat skoj. win win situation.

fast det är inte alla dagar som schemat passar för att åka buss...imorgon är en sån dag då jag jobbar för sent och missar sista bussen men då är det rätt skönt att ta bilen också så att man kommer direkt hem när det är en sån där tokdag.

fick nys om ett giftemål idag...hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0