intryck

dagen har gått helt tvärt emot mig utan att egentligen vara allt för dålig även om den känns helt åt skogen. började med att jag fick sova fram till strax före 7 istället för 6 vilket iof var väldigt bra och uppskattat. dock hände något i mitt sovmorgonrus och plötsligt fick jag väldigt bråttom. och av tacolasangen som vi glatt smaskat i oss igår återstod inte mycket av. fick spä ut det med makaronigratäng. 50/50. kompenserade detta genom att göra en stor matlåda med sallad och blanda till en dressing till detta. varav min försening mot jobbet.

parkerade dock utanför kunds hus 08.58 så det var helt okej men man brukar vilja andas innan man går in. istället fick jag avlägga en lång harrang missnöjda ord då min fina gubbväska går sönder i metallspännet som håller upp remen på väg från parkeringsautomaten mot bilen. döm om min förvåning när metallspännet ramlar ner framför mig och väskan efter. efter noga inspektion av en blivande civilingenjör fick jag veta att det funnits en spricka i metallspännet och att det var därför den damp i backen.

förmiddagen började i stillhet med en film för ett projekt så där var det lugnt. kanske var det detta som var problemet. jag har förväntat mig hårt kroppsarbete i form av möbelflyttningar istället blev jag till en seg soffpotatis. för det är ju så att jag lever allt för mkt på förväntningar och när de inte uppfylls drabbas jag av hård besvikelse. men likt den kräfta jag är så svänger humöret både till det positiva och det negativa. sen är det ju tyvärr så att det negativa sticker ju alltid ut eller tar jag fel nu? har iof hört att jag är speedad till och från och det är väl bra? eller?

hmm vart var jag?

jo väskan var kaputt och jag staplade därifrån likt en soffpotatis.

iväg till kontoret och blev fascinerad då jag upptäckte ett AS community och hur personer beskrev sig själva och sina liv. har dock glömt lappen på jobbet och nu är det mkt annat som påkallar uppmärksamhet så jag får återkomma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0