lördag

jag vet att jag skulle återkomma till intryck men det har jag för länge sen glömt bort och jag är inte den som går tillbaka och ser vad jag har skrivit i första taget utan här knappar vi bara på för fullt. så det får helt enkelt vara.

idag är det lördag och det har varit full rulle hela dagen. vi hann kanske med en punkt eller möjligen två på den tänkta listan över saker som borde avklaras under helgen. men det är ju en trevlig dag imorgon också.

började med sovmorgon. jag vet inte vad det var med mig men jag var helt slut när jag kom från jobbet igår och låg säkert en timme på soffan och dåsade utan att riktigt sova. när jag sedan tog tag i mig själv blev det inte bättre. orken infann sig liksom inte igen. men mannen gjorde mat och vi åt och drog ner till stan och hyrde tre filmer iaf. så igår såg vi The Bucket list.

mm och det är ju det jag försöker leva efter. att se till att jag gör alla de där sakerna som jag vill. så då lutar det ju mot att vi satsar alla kort och drar. eller iaf jag. det känns som om jag måste prova i alla fall. jag tror på det och då måste jag prova och så får det gå som det går. man kan alltid ändra sig även om det blir lite knöligt men det ordnar sig alltid.

för er som inte sett filmen så handlar den om två cancer patienter som ska leva ut sina drömmar de sista månaderna i sina liv.
jag har min lista lite i huvudet på saker jag vill göra och uppleva men jag borde nog skriva ner den. göra den konkret så att det verkligen blir av för det är lätt att livet kommer emellan.

min lista börjar med
fallskärmshopp (innestående 25-årspresent)
Japan
lättare sagt än gjort men återbesöka Saudi Arabien
Dubai & Baharin
Dansa

ja jag vet inte mer...

hur som helst. filmen var klart sevärd. underbar i sorgen. det har varit mkt cancer nu.

sovmorgon och frukost. drog iväg till univeristetet för att fixa mitt gymkort och uppdatera det innan prishöjningen. och så vidare ner till stan för en shoppingtur. en lång shoppingtur men vidöppen plånbok. inhandlade två par byxor, chinos i olika färg men samma modell. passar på för byxor är ofta en bristvara även om jag tyckades få tag i ett par jeans här förra veckan. helt otroligt med 3 par byxor på 2 veckor. det tillhör inte vanligheterna. och sen blev det lite allt möjligt bra att ha hårspännen och sånt. hittade en mössa och ett par vantar så jag är förbered inför vintern också. gillade den enormt så det var bara att slå till. Thai-lunch på stan.

efter stan blev det IKANO också och en rejäl tur runt där. toppade detta med en glass. kanske sommarens sista?
vid det här laget värkte fötterna och vi var helt slut. ingen av oss är van vid detta spring in och ut i affärer. vi hade dock mathandlingen kvar så det var bara till att in och trängas med folk en gång till.

lördagskvällen har handlat om filmkväll. vi såg Flygande drake. underbarfilm. A rekommenderade boken men jag tror inte att det är en bok för mig faktiskt. jag tror den passade bättre som film för min smak.
nu sitter killarna och tittar på en framtidsfilm med pang och action. inget direkt för mig. jag tror att jag måste tro på filmerna för att jag ska gilla dem. det måste finnas tillräckligt med verklighet för att de ska ha någon mening för mig. för det är kanske så att jag söker mening i filmerna och inte enbart underhållning. jag vet inte... för jag är inte som alla andra och hylla alla möjliga konstiga filmer =)


morgondagen kommer att ägnas åt städning, tvätt för mannens del hörde jag honom säga och plugg. jag måste komma på en bra historia för att använda ICF....hmmm.

i övrigt har vår inneboende flyttat ut helt dramatiskt. ringde mig i torsdags kväll och sa att nu flyttar jag. men jag förstår henne. att dela 60kvm med 2 andra eller dela 80kvm med en annan.

vi ska dock få en eller flera gäster tills på onsdag. Kalasmottagningen hägrar. Vissa jobbarkompisar ser fram emot den mer än andra. Jompan är taggad. Det ska bli kul. För Han frågade om vi hade lika personlighet och ärligt talat så vet jag faktiskt inte. Vi ses tyvärr inte så ofta för att vara arbetskamrater och när vi ses blir det allt för mkt prat om allt annat än jobb tyvärr. Det är snabba ordväxlingar som sker under lunchen, i passerandet i  korridorer, genom nedvevade bilrutor eller via det klassiska mobilsvaret. Tyvärr men det är så vår verksamhet ser ut.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0