nattsudd

gårdagen inleddes med sovmorgon. Kristofer skulle iväg och jobba natt igen så han behövde få sova ut. jag njuter bara av att ha semester.

vi åkte sen ner till stan för att träffa P och M för att avnjuta en glass i parken. mina planer om att ligga på soffan och se på Jönssonligan får guldfeber byttes snabbt ut mot ännu en grillkväll.

men innan dess var det dags att säga hejdå till Han efter tre härliga semesterdagar tillsammans. underbart är kort.

väl hemma fick man ta tag i resterna från grillkvällen dessförinnan. passade på att tvätta en del också.

gick iväg på det som skulle bli en grillkväll och inte så mycket mer. det slutade med rejält nattsudd. när jag var på väg att dra mig hemåt föll jag för grupptrycket att gå ut ändå. vi hamnade på drakarnas bästa tillhåll Harrys. tyvärr hade de enbart ett dansgolv öppet så det blev mkt svenska klassiker och slager =/  drakarnas favoriter. dock fick vi ändå svänga våra lurviga.
införskaffade mig två blå plåster i ett kors efter att någon tappat ett glas eller en flaska där flisor flög iväg och träffade mina bara fötter och ben. smalbenen var täckta med öl och diverse drinkar när jag kom hem.

vid 02.30 tiden den klassiska raggningstidpunkten hade M gått hem och jag fick ensam stå till svars för hur man bäst raggar upp en tjej. betygsdömmande om vilken replik var bäst. snacka om att bli inträngd i ett hörn när tre gillar försöker köra sina bästa repliker och moves utan att lyckas. vad som är det vinnande konceptet vet jag faktiskt inte.

så vi drog oss hemåt utan ragg och tur var väl det för vi skulle inget ha =)

men det tåls ju att tänkas över vad det är som gör att vi fastnar för särskilda människor och vad det är som gör att det hela utvecklas vidare...eller inte.

vaknade ändå rätt tidigt imorse för att ha somnat vid 05-tiden. vaknade första gången vid något med 08..  tyckte att det var lite väl magstarkt att gå upp då. sov vidare och kom väl upp vid närmare halv 11 tiden eller något liknande.

har haft en slapp morgon. riktigt härligt. bara vara.

lyssnar på någon granne som är på väg att flytta ut. det är mycket in och ut här just nu. 1 augusti har slagit till och gamla studenter ska ut och nya ska in och det är dags att passa på att byta till en bättre bostad i falla man fått tag inågot tillfälligt.

tänker på vår kommande flytt nästa sommar. ser inte alls fram emot det. det känns inte som om man har koll på vart man har alla sina saker som det är idag och snart ska man röra till allt ännu en gång. får se vart vi hamnar...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0