sommarkatt

var på resande fot i tisdags. åkte neråt i landet något senare än vad det var tänkt men jag har ju semester =) svaret på det mesta just nu,...

på onsdagen blev det utflykt. tog bilen och åkte till Söderköping för att liksosm de flesta titta på båtar och äta glass. det blev enbart titta på båtar för glassköerna var oändliga. strosade i stan och tittade runt lite. åt lite lunch och hade det bra på en parkbänk vid kanalen.

åkte vidare genom Norrköping på vägen hem och stannade vid Färgagården och åt glass istället...provade en fläder och citron sorbet. lite söt men mkt god!

gårdagen avnjöts i eget tempo. åkte ut och badade med P och M för att sedan komma hem och grilla middagen. Hade jättetrevligt tills det att vi blev invaderade av getingar här ute på vår uteplats så vi bestämde oss för att langa in all mat genom vår trånga "altandörr" och avnjuta maten inomhus istället där vi kunde få lugn och ro.

under vår middag fick vi besök av vår sommarkatt som tydligen heter Passoa och har en egen hemsida passoa.nu som var väldigt rolig. tydligen bor Passoa i BK5 och brukar strosa runt här i omgivningarna vilket vi har fått erfara då hon ofta kommer på besök och vi ser en svanstipp valsa förbi framför tvn när vi sitter här om kvällarna. nu vet vi iaf vart hon hör hemma och det känns bra.
så hon är nog hela kvarterets sommarkatt som går omkring här mellan husen och kelar in sig innan hon återvänder hem.

avslutade kvällen med att se Sweetny Todd...märklig film med mkt magi..


nu ligger sambon och sussar. tillbaka till nattarbetet ikväll. jag sitter och väntar på nyheter men jag tror att jag missat dem...klockan är ändå 10.36 vid det här laget.



40 grader i Riyhad inte illa....undrar då vad det skulle vara för temperatur i Burhaida mitt ute i öknen. Saknar det som en gång kallades hemma. Undrar mycket hur allt ser ut nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0