vägval

även om det känns som att livet står still, det är slutet av semestern, det regnar och är lite små tråkigt så snurrar det ändå på.

i mitt huvud är jag ett år fram i tankarna. jag tänker på sommaren 2009 och vad vi ska göra då, vart vi ska ta vägen. i min värld är det inte mycket som är lite ihopsvängt förutom min matlagning.

jag har gjort lite forskning och kommit fram till tre förslag, ett fjärde reserv förslag finns men det är nästan helt uteslutet innan det ens kommit upp till diskussion.

men jag undrar vad de olika alternativen representerar.

ett av dem ter sig  utanför Sveriges gränser och det är det som lockar mig mest i dagsläget. men vad är det som lockar? friheten att göra vad jag vill? för att jag fortfarande kan det för att jag inte är uppbunden mer än att jag är sambo? som iof gör att jag inte hänsyndlöst kan välja och vraka bland livets alla möjligheter som då när jag tagit min lärarexamen och var singel och hade hela världens möjligheter framför mig.

mitt andra val är mer av bestämd karaktär. det är det och sen kanske inte så mkt mer. den kanske känns lite mer som en "fälla" än mitt tidigare förslag som känns om en vind av frihet. även om ytterligare ett val av framtid kommer att följa därpå det förslaget.

när jag sökte till BRIS frågade de mig på min intervju om jag var rastlös och hur det kom sig? jag trodde inte att jag var rastlös...jag trodde att jag var lite av borta bra men hemma bäst person...och det är jag till viss mån också men samtidigt så rycker det i kroppen på mig... jag är liksom inte nöjd. jag söker nytt...


vi hade en liknande diskussion jag och tjejerna... om man tittar tillbaka på livet...det fanns en rad andra alternativ man stod inför men vi gjorde våra val och här är vi idag.

vad hade hänt om det hade fungerat? vart hade jag varit då? hade jag varit nöjd? det finns människor om man tittar tillbaka när man åker hemöver som är nöjda. Hur kommer det sig att de är nöjda? Är de ens nöjda eller är det en av alla föreställningar som man har om annat folk. Men vad som händer mellan de 4 väggarna har man egentlilgen ingen aning om... Jag tror att jag måste göra en intervju om detta....ringa en person från the past och fråga om nöjdhet, rastlöshet och drömmar...

för jag är nog rastlös. jag är nog lite som min far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0