beautiful day for pulka

vilken underbar dag att åka pulka på. solen sken när vi gick iväg till Ödalarna med bobar, pulka och tefat.

varför gör vi inte detta oftare var frågan vi ställde oss? därmed har vi upprättat en ny tradition - dagarna innan jul ska vi i fortsättningen ägna åt pulkaåk.

vi åkte var för sig. vi åkte tåg. vi åkte störtloppsbacken. vi åkte framlänges. vi snurrade runt. vi låg i snön. och vi pulsade upp för backarna. bättre och roligare motion får man leta efter.

när vi återvände hade min far ordnat med fika och Macy flörtade in sig bland tjejerna.


självklart finns allt detta dokumenterat så jag ska ordna fram en bild för att föreviga denna sköna dag i backen.

man skulle kunna missta mig för min mor då hela utstyrseln fick lånas av henne. och tur var väl det för jag tittade på mina snowboardkläder där hemma men de skulle verkligen inte ha fått plats i bilen på vägen upp.

Vi hade kläder och grejer för 1 vecka. Två stora påsar med julklappar samt två stora hemliga kartonger. På detta skulle vi få in en Anna som hade med sig en stor bag, en mindre bag, dataväska och en nessesär.
Men det gick i vår lilla lastbil.

När sedan jag och A fortsatte norrut från Örebro hade vi blivit av med en del grejer och en person men igengäld hade vi med oss tre par skidor.

har ännu inte åkt skidor..jag vet...men jag ska kanske snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0