dan före dopparedan

det blev en lång sovmorgon idag. jag minns inte att väckarklockan ringt vid 9. även om jag blir stressad av att vakna 10.30 så är det nog bra för allt som oftast är jag på väg någonstans och det är kanske bäst att passa på att ta det lugnt nu medan jag kan.

dagen före julafton nu då. det känns inte så. jag är klar med julstressen sen en tid tillbaka. jag har hunnit varva ner något sen förra veckan då allt var tvunget att vara fixat och klart.

lillsyrran ringde igår och var dramatisk. hon kan vara det. hon undrade om vi fått tag i en gran än..det hade vi inte mig veterligen. tyckte att detta var lite små roligt och bestämde mig i samma sekund som hon sa att ska vi inte ha någon gran? för att driva detta till sin spets och säga att nej i år ska vi inte ha någon gran och ingen skinka utan vi får äta av den skinka moster tagit med hem från skolköket där hon jobbar.
men jag kunde inte hålla mig hela vägen utan började gapskratta mitt i då syrran började låta orolig och undrade om jag skämtade.

hon skulle komma hit någon gång idag, troligen mot kvällen för att sova här. hoppas bara att jag inte kramar om henne i natt :)  när vi var i Skottland fick vi också dela dubbelsäng och då vaknade jag av att hon frågade vad jag pratade om. jag höll på att rabbla upp min handlingslista för henne...smör, mjölk, bröd, frukt...

det känns inte som jul, även om vi har snö ute och granen ska kläs enligt traditon ikväll. hoppas att syrran kan komma med lite julinspiration och barnslig nyfikenhet över alla julklappar som hon brukar. nyfiknare 23åring får man nog leta efter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0