filmkväll

idag blev det filmkväll med T då kollektivet har jobbat. det är kanske bra att vara ifrån kollektivet lite ibland också? om det nu är ett kollektiv...nej jag kommer sakna dem när jag åker tillbaka igen. överväger faktiskt att stanna till lördagen så att jag får en extra dag här hemma och en mindre på min folkbokföringsadress... men det visar sig.

filmen som vi tillslut såg var the Duchess byggd på en sann historia. gillar verkligen sanna historier hur lyckliga eller tragiska de än är så ger de liv åt boken eller filmen. mycket bra film i vilket fall.
jag tror att vi kanske lyckades kombinera våra smaker, för det är inte helt lätt att veta med T. jag som annars tycker mig ha blivit en rätt bra människokännare och avläsare läser icke denna pojken. men vad har vi lärt oss i jobbet? att fråga en hel del för att faktiskt få veta något och inte enbart anta och tolka en massa information. för det är så att vi tar alldelens för mycket förgivet hos varandra hur bra eller dåligt vi än känner varann.

djupet kryper fram i natten.

jag för övrigt kryper snart i säng. jag måste först bara utnyttja möjligheten att kunna surfa trådlöst och därmed uppdatera min blogg i sängen innan det är dags att lägga sig ner och läsa några sidor i Daniel Tammets bok Född en blå dag som jag rekommenderar till alla.

den är väldigt intressant men också lite tung. Daniel har savantsyndrom och Aspergers Syndrom vilket jag tycker att man märker av hela tiden i boken. han är väldigt detaljerad och förklarar mycket runt omkring och spinner iväg men han lyckas ändå hålla någon slags röd tråd. jag blir lite förvirrad när jag läser den för att den spinner iväg på många olika vägar och förklarar vilket gör att jag helt glömmer bort vad jag läste på sidan innan då den röda tråden för mig faller bort på något sätt.
kanske inte den bästa boken att läsa innan man ska sova, speciellt inte klockan 2 på natten kanske men jag kommer nog få läsa om den ett antal gånger.

nej som sagt. dags att krypa ner och öppna boken om jag ska ha en chans att komma upp i rimlig tid imorgon.

night night 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0