host spott och fräs inleder det nya året

just så är det. host spott och fräs. kom ner på lördag kväll och gjorde alla normala saker. på söndagen vaknade jag upp med en rosslig hals. och så har visan gått vidare under de dagar som följt.

jobbade måndag och hittade endast ett inringt samtal på mitt mobilsvar om man nu kan kalla det för det då ingen sa något. av min kära kollega T har inte synts ett spår, men det är kanske inte så konstigt för även om jag tror att det har gått en hel vecka så har jag bara avverkat två dagar. det blir så när man plötsligt har sovmorgon fram till 16.

och det har jag tagit mig. sovmorgon. spenderade hela kvällen igår efter jobbet på soffan och rörde mig verkligen inte ut fläcken förutom när det serverades middag för då masade jag mig upp till bordet och satt på en stol. annars har det varit nerbäddat under filtar. ingen feber men hosta och svullna bihålor som sänker humöret.

ska åka till apoteket idag och inhandla lite hostmedicin innan det går över styr.
 
skönt att det är en lugn jobbvecka ändå. kommer tag mig igenom den och kurera under helgen så det blir nya friska tag på måndag.


ska göra mig i ordning nu så vi hinner till apoteket som endast har öppet 2 timmar idag!

Gott Nytt År på er alla!!! vi ses 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0