ibland har man bara tur

idag skulle jag åka skidor hade jag tänkt. men det regnade som sagt. nu är det istället perfekt sparkunderlag ute på gatan. glansig snöis som gjord för att åka spark på. frågan är bara vem som vill sparka för jag vill mest sitta på en ullig go pläd och bara åka fram genom vinterlandskapet.

tog istället ett bad på förmiddagen. man måste passa på när resten av familjen inte är hemma. jag har inget badkar i lägenheten och här hos föräldrarna har vi endast ett badrum vilket gör att man sällan får ligga kvar speciellt länge och bara njuta.

sen hämtade jag upp A för att uträtta den del ärenden och rädda henne från studier. svängde förbi vår gemensamma frisör och såg att det lyste där inne. hon höll på att lägga på färg i håret på en kund så vi kom precis lagom för att hon skulle ha tid att klippa min lugg. och vilket service sen!! det var inte tal om nå klippa lite lugg och så var det bra utan jag fick även det översta av håret plattat, urtunnat och längderna längst fram trimmade. för detta fick jag ge ynka 50kronor.

var i N-köping och bad att få luggen klippt. tog lite med saxen fram och tillbaka över luggen och så var det klart. 60kr blev det.

jag kommer vara först ut med att boka en tid i maj-juni då hon ska ha barn i feb men lovar att komma tillbaka rätt snart och ägna eftermiddagarna åt att klippa. för även om hon var lite gravidtokig i huvudet och klumpig så kunde hon fortfarande klippa vilket lät skönt att höra.


var sedan iväg till Volvo för att handla julklapp från mor till far. det var den sista de hade kvar. vilken tur vi hade igen.

åkte sedan till Kuppan och vandrade runt. inte fullt så stressigt som man skulle kunna tro att det skulle var även om de ikväll har öppet till 22. såg inte till kollektivmedlemen Jo fastän vi spanade in där.

åt tonfisksallad och mådde bra.


väl hemma igen har jag tagit Macy på en promenad i det isande vädret. vindarna blåser nu mot kvällen. får se vad vi ska göra härnäst....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0