julaftons förmiddag

natten till julafton har varit spännande. syrran ville ha med Macy i sovrummet så för mig blev det inte så mycket sova då jag ständigt var rädd att väcka hunden om jag rörde mig. det gäller att få henne att sova så länge som möjligt för hon vill helst gå ut och få frukost klockan 5 på morgonen. och jag ville inte bli den som skulle bli tvungen att gå upp och ut i kylan för jag vet att syrran skulle prova sin envishet in i det längsta och ligga kvar tills jag skulle ge med mig.

men syrran var faktiskt själv upp inatt och hunden följde då med ner till far som annars alltid är uppe vid den tiden.

vi har ätit gröt. ingen har fått mandeln vilket betyder att vi får minsann äta lite till. vi har öppnat våra julstrumpor som i år innehöll den obligatoriska påsen med julskum, en tidning men ingen mandarin, otroligt! och så fick vi ett varsitt armband från Mallorca.

nu går den lilla lunken i väntan på allt. det småfixas och trampas runt i huset innan mormor och morfar samt moster kommer klockan 3. då blir det Kalle och vid 4 slutar far jobbet så vi får äta.

i år ska vi också njuta av en god hjortronglögg som jag införskaffat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0