juldagen och hemvändar

så var allt över. leker lite med mina julklappar, även om det inte finns så mycket att leka med då det mesta hör till hemmet men jag har bläddrat i min bok Pyssel de luxe. det blir något för syjuntan det liksom symaskinen.

idag är det mycket som ska hinnas med.

hade tänkt åka till lager  men det blir tight efter att ha försökt sy in min nyinköpta skjortklänning lite för att försöka skapa mig lite mer midja men det gick inte så bra. det blev inte så mycket bättre. jag är väldigt rak i min kroppsform så det såg inte så bra ut om man inte fick in den lite i midjan,

försöker nu fundera ut andra lösningar på vad jag ska dra på mig för fodral. begränsningarna lämnar mig inte till speciellt många förslag. jag försökte packa snålt och det har jag tydligen lyckats med.

vara syster yster vaknat ordentligt får vi se om hon är på humör för att låna ut något till en stackars omedveten om mode storasyster. råkade göra misstaget att ringa och väcka henne fast jag trodde att det skulle vara någorlunda lugnt vid klockan 11!!!

ska också passa på att spana in  hennes place när jag är där nere. det mesta ska vara i ordning nu tror jag. hon fick en tavellist igår som ska upp och far pratade om några krokar som ska upp. kanske kan göra gemensam sak och åka dit.

borde åka förbi moster och hjälpa henne med mp3-spelaren också men sånt kan ju ta tid om det inte går rätt på en gång.

ska även förbereda mat inför knytkalaset ikväll och slå in paket.

ännu ett julbad kanske och så ska det spacklas i facet och grejas..

tror att jag ska sätta fart för det här blir en sån där heldag innan man ska ut dag. har redan stoppat en maskin i tvätten också.

men jag ser fram emot kvällen och alla man kommer träffa på som man troligen inte sett på ett tag, sen förra året kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0