luciamorgon

märker ingenting av att det är lucia idag. minns hur det var när man var liten och gick på Kvarnsven´ (mycket dalmål på det uttalet), man kom till skolan i mörkret, ute var det maschaller överallt, det var kallt och snön frostig.

beroende på ålder så var man antingen publik åk 1-3 eller så var man med i luciatåget åk 4-6. obligatoriskt var att någon/några alltid svimmade.

efter luciauppträdandet var det kanske fika och sen var det pysseldag för hela slanten. vi hade tidigare fått välja vad vi skulle göra. det fanns ljusstöpning, binda små korgar, göra skinkpinne, baka pepparkakor osv.

helt klart årets mysigaste dag.


imorse vaknade jag med ett halvt öga då Hans klocka ringde. Han har tenta idag.

jag somnade om och vaknade igen vid 10-tiden. har inte sovit så där jättebra de senaste nätterna och igår när det skulle till att sovas började huvudet jobba för fullt. inte bra alls.

såg att det var fullmåne nu också. vattennivåerna i mig är i obalans om jag nu har några för jag har blivit ännu sämre på att dricka. ett under att jag inte lider av uttorkning, jag är förvånad själv faktiskt.

så framöver blir det vatten vatten vatten och massor av stretch för fötterna. är dock fortfarande ganska vig, jag når lätt runt med händerna runt fötterna...


för övrigt det som händer idag är att Han kommer hem från tentan snart. vi ska skaffa oss en gran tror jag, kanske första året som det blir en köpegran....
jag behöver besöka IKEA, min far har katalogshoppat och har beställt diverse saker till min mor i julklapp. jag behöver köpa en julklapp till svärföräldrarna. har en glöggflaska från Ekenäs som de kan få (skulle ha köpt mer än en!!!!) som jag hängt en liten gammeldags julgranskula med pärlband i.

brödet är slut här hemma och frysen börjar få lite plats vilket är perfekt om jag ska ställa mig att göra mjukbulla. vore otroligt gott men det tar rätt mycket tid och är en del pyssel att göra....men är det jul så är det och då ska det göras.

om det inte blir glöggmys idag så får det bli filmkväll. Patrik 1,5 måste ju ha kommit ut på dvd vid detta laget. vi hann aldrig med att se den på bio!! hinner aldrig med att se något på bio känns det som.

igår var det sex and the city kväll..jag började titta själv sen kom Han och tyckte att ETT avsnitt till kan vi se innan det blir natti natti...mkt bra tantsnusk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0