när lammet blir gammalt

vaknade tidigt i morse och fick riktigt kämpa med att slå upp ögonen för det är ingen dag vilken som helt utan det är Hans födelsedag. kravlade mig ur sängen och fann ett undangömt paket, pussade honom i pannan och väckte honom med ett grattis på födelsedagen.

Han lammköttet har blivit gammal ;)   fick höra just detta av M på jobbet. "Va vilket lammkött du fått tag i då" haha...
men jag är glad att han snart är min get...eller är det jag som är geten? gammal som jag är och lika envis som Lotta på Bråkmakaregatan.

(På tal om Lotta, jag hämtade ut min gåva från Ica som var en jul dvd med hopklipp från Astrid Lindgren som jag såg på igår. Helt helt underbar. Jag älskar alla hennes figurer även om jag inte har så stor koll på Karlsson på taket och Mio min Mio men de övriga som jag sett om och om igen är så härliga. Tänk Pippi bakar på golvet....drömmer mig bort till då vi hade Pippi tema på förskolan Skattkistan och Pippi bakade på golvet...en händelse som det pratades om och skrattades åt långt in på sommaren.....ett minne för mig lika oförglömligt....    en stor parantes detta....)

Ja så idag har det firats igen. Svärföräldrarna har varit här och grattat och ätit mat och tårta. Mycket trevligt..


I övrigt inväntar jag min guld medalj för prestationen dansa på bordet i näst intill nyktert tillstånd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0