näst sista dagen över lag

näst sista dagen har präglats av stress. igår var det glöggmys med Honom. hjortronglöggen var dyr men ohh vad god den var. otroligt gott.

sen slog jag av på takten. eftersom jag mentalt vet att snart blir jag ledig. snart har jag inte speciellt mycket på schemat och inte så mycket att plocka med heller om jag ska vara hemma hos föräldrarna så då kan jag börja slappna av. vilket jag gjorde och det resulterade i att jag inte är trött. så jag är uppe på kvällarna och skrotar men det straffar sig på morgonen då jag är supertrött istället.

vaknade 25 minuter försent i morse. även om det var lugnt med att hinna iväg så fick allt göras i raskt tempo istället. söta Han dukade fram frukost så det var bara att sätta sig vid dukat bord när jag kom ur duschen. och sånt underlättar.

fick sedan ett sms som förändrade hela morgonen men det blev riktigt bra tillslut.

kändes dock som att jag stressade runt hela dagen in och ut mellan olika dörrar. avslutade dagen med att joura som idag slutade lite tidigare vilket gjorde att jag kunde hinna med att äta middag ute med gänget. men för det krävdes också stress, gå fort och hämta bilen, köra hem, byta kläder och fixa snabbt och så iväg igen och ändå vara 30 min sen...

nej...det bli bli slut på stressen. en lugn skön kväll hemma på soffan kändes som ett bättre alternativ. jag är inte lika stresstålig längre. så fort jag blir stressad får jag ont i magen och vill bara vika mig dubbel. inte alls bra så jag försöker sköta mig from now on.


det är mycket jag kunde ha gjort nu på kvällen men jag har nöjt mig med att ta det lugnt. jag borde börja packa men jag har en lista med de viktigaste punkterna som jag bara inte får glömma vilket gör att jag tar det lite lugnt och tänker att jag hinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0