nu börjas det

vaknade brutalt i mörkret av att telefonen ringde. NEJ jag har ju precis somnat. det kan inte vara sant, det är knappast dags att gå upp nu.

bänder upp telefonen och läser i ljuset mamma. det var inte morgon, det var mitt inatten och mina slarvande föräldrar befann sig på stan och upptäckte att det går inga bussar hem 00.50.  en mycket förvirrad Macy ligger bredvid mig och undrar vad jag håller på med när jag kliver upp och går ut genom dörren iförd rosa flanellpyjamas och jacka.

som tur är behöver jag inte skrapa rutorna. hittar på de två stående längs vägen. lyckas sedan inte somna om på ett bra tag.

vaknar och har ingen aning om vad en klocka kan vara. går ner och upptäcker att klockan redan hunnit bli 11. redan dags att börja vända på dygnet under denna underbara vecka av ledighet som jag har framför mig.


tillbringar dagen med att åka till Insjön med mamma för att leta julklappar. hittade de två sista till julklappsbytet så nu är det klart.

åkte tillbaka till Blge och vårt stora kända köpcentrum för att bocka av några resterande punkter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0