ovanlig dag ger mersmak

slutet på denna veckan blir ovanlig. jag fick tre avbokningar vilket gjorde mig "sysslolös" på jobbet om man bortser från allt det kontorsarbete som finns att ta tag i vill säga.

och när jag fick ledig tid fick jag tid att göra sånt som vi inte brukar ha tid med. jag kunde vara flexibel och hänga på Jompan till ett möte i stallet. det var jättekul att vara i ett stall igen och det gav viss mersmak men även en del gamla känslor vaknade till liv. rädslan för att bli sparkad. även om jag är bra mycket större än när jag var 10år och red på ridskola så fanns den där rädslan kvar för att gå bakom en häst och ändå har jag aldrig blivit sparkad.

vi hade en liten ponny med isblå ögon som såg lite läskig ut och som älskade att busa som brukade skrämmas genom att slå hovarna i spiltans väggar när man skulle gå in till honom. pga detta var han inte den stora favoriten direkt och det sitter i än. jaha...ett arbetsområde att jobba med.

ibland blir jag trött på detta. att jobba med människor för jag upptäcker så mycket hos mig själv som jag borde jobba med och det är inte alltid så lätt att själv bli medveten om detta. fast det mesta lider jag ju inte av, jag lider inte av att jag har stor respekt för hästar om inte jag är tvingad till att vistas bland dem dagligen... men det blir förstås något att jobba med om jag skulle vilja börja rida igen..

nä en dag ska jag nog bli brevbärare. det vore underbart. att få en paus och bara åka runt för mig själv. antar att jag har fördomar om hur det är att vara brevbärare men det verkar rätt schysst.


så dagen såg väldigt annorlunda ut idag. fick en bokning sen så jag slapp vara på kontoret så mycket men imorgon blir det istället en heldag på kontoret så det jämnar ut sig rätt bra. bra balans.
Jompan och jag har gjort mycket tillsammans nu och vi har ett samarbete kvar innan hon slutar :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0