överlistar glömskan

ha-ha. jag har överlistat glömskan. jag hade nämligen tappat bort min rosablommiga portmonä med växelpengar och en hel bunt parkeringskvitton som jag ska skicka in för att få tillbaka pengar från jobbet.

låg vaken och grubblade på detta igår kväll när jag borde ha sovit.

grubblade i morse när jag var sen och hela vägen i bilen på väg till jobbet.

sen kom jag på det. jag började nysta lite här och var och så!! i en sko. i en sko har jag nog lagt den.


brukar alltid ha den i väskan som jag använder i jobbet. men icke den låg inte där. ibland ligger den på hatthyllan för jag gillar att byta väskor. men icke. den låg inte i någon av de andra väskorna som jag använder mig av just nu. den låg inte på hyllan under vardagsrumsbordet där jag också förvarat den under byte mellan väskor.

men i en sko borde den ligga.

för så kom jag på att jag borde ha haft den på hatthyllan eller möjligen skohyllan. men i städningen innan festligheterna vi hade så plockade jag undan lite där ute och tyckte att det var dumt att den låg där tillsammans med massor av jackor och flera par skor. så allt åkte in i garderoben. och tänk. där låg den. fast inte i en sko utan i en papperspåse där jag hade några burkar som det varit kakor i som jag haft med mig en dag till jobbet. där låg den minsann. var underbart härligt det är när saker och ting kommer till rätta igen och man slipper huvudbry. sånt kan göra mig smått tokig av att gå och grubbla på.

Kommentarer
Postat av: Thomas Nybom

Visst är det skönt att överlista glömskan! Jag gör det några gånger per dsg. Slutar dock med att man är en ständig vinnare :)

2008-12-21 @ 10:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0