snart bär det av

snart bär det av. allt måste vara klart till fredag och det känns i kroppen. jag har ont precis överallt i kroppen. tröttheten har lagt sig över mig. skulle vilja gå och lägga mig nu men klockan är inte ens 18.

måste äta först, sen är det bastu, tvätten behöver plockas in, en till julklapp har framkommit som ska slås in, jag hade lovat pojkarna julgodis om de kom med sina burkar de fick förra året så skulle jag fylla på dem i år...

och jag hade gjort julgodis men det gick åt på 25års festen. började göra lite nytt igår men det räcker ju inte långt. vill göra en sats med biscotti till familjen och morföräldrarna också. för de andra har redan gått åt till fika och så har jag tagit med i två omgångar till jobbet.

julen är den härligaste tiden men också den stressigaste.

sen fick jag ett mejl om jouren. det saknas folk nu under jul och de frågade om jag kunde hoppa in. juldagen eller annandagen. och visst vill jag säga JA men jag har redan planerat att gå ut på juldagen enligt traditionen och sen åka hem under annandagen och ska jag hinna joura måste jag åka hem redan klockan 10 på morgonen för att vara framme och redo till klockan 15.

my heart breaks för att jag vill göra så otroligt mycket som jag inte hinner med att göra.

idag hade jag ändå en avbokning vilket gjorde att jag kunde utnyttja timbanken och gå hem 2 timmar tidigare än planerat. men så fick jag en julklapp på jobbet så Jompan och jag skulle köpa en tillsammans och ge bort. så då var det in och trängas på Ikano och handla det. kom  på att jag skulle ha ett par grå strumpbyxor till min vita långa skjortklänning jag köpte och helst ett vitt smalt skärp till....så det blev det också förutom skärpet för det fanns inte så det blev ljus grå/silver sidenband som jag kan knyta i midjan istället.

man tror att man handlat färdigt men man står där hela tiden med plånboken öppen hela december känns det som. skönt när det blir januari och det är över fast det förståss då börjar ju rea-hysterin :)


har i vilket fall som helst lagt in räkningarna nu så jag kan pricka av en sak från den långa listan på saker att göra innan jag åker hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0