vilka bestyr

idag har det hänt grejer vill jag lova. idag har vi flyttat även om den processen inte var helt smärtfri och mycket långdragen. men nu har vi fått ett alldelens eget kontor!  :)
kan inte säga annat än att det är undebart (hör hur det ljuda dalmålet klingar i öronen).

dock lämnade jag detta underbara kontor tidigare idag för att ge mig ut på privata bestyr. jag behövde verkligen skor och Han har en födelsedags fest att ordna med.

och jag fick mig tom två par skor. ett par suuuper billiga för en viss affär har utförsäljning och sen blev det ett par svindyra för jag behövde mig ett par stövlar då jag inte ägt ett par riktiga snygga stövlar sen jag övningskörde sträckan Ume-Övik då jag också spräckte dragkedjan på de stövlar jag hade då...

så nu ska jag hålla hårt i plånboken och inte gå ut mer på shoppingturer innan jul! även om stövlar länge stått på min prio-lista som jag har satt upp i garderoben med behöver investera saker...detta för att någon gång få en någorlunda komplett garderob som täcker alla behov och tillfällen..... en mycket långsiktig med god tanke....jag är ju ändå tjej...

...fast jag blev kallad flicka idag....faktiskt... det var en mamma med dotter som jag passerade och de kommenterade flickan dvs mig.

jag fick mig även det eftersökta våningsfatet så jag tror nog att min julinredning är komplett...



nu är det kardemumma biscotti som fyller tiden och framförallt en ljuvlig doft i hela lägenheten och korridorren... tänkte unna mina kollegor lite smaskigt imorgon..

sen ska min privata frisör styla mig ännu yngre genom att dölja ev gråa hår som kan ha uppkommit utan min vetskap nu när jag är så ljuvligt röd/brun i håret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0