way too mycket snurr

det är för mycket snurr i huvudet på mig. och det sabbar min julstämning big time.

en del har att göra med att jag ska bli som P säger gräsänkling. själva distansförhållandet oroar mig inte speciellt mycket. vi är rätt vana. det är mer allt som ska till innan dess. vad i lägenheten ska vi packa ihop. hans grejer som han behöver ha med sig.

ska vi får någon inneboende. jo det kommer vi få men vem? är det kanske bäst att ta de två herrarna? då vet jag vad jag får. och när ska de då flytta in så att vi måste röja ur här... eller är det jag som blir ensam kvar att fixa det.
någon som vill köpa möbler??

men det är inte enbart det. för mig börjar julen redan nästa vecka. för det är ju redan på fredag som jag ska åka hemöver. så allt måste vara klart tills dess. och arbetsveckan ser inte ut att lämna många luckor över för annat även om timbanken ska utnyttjas där det går. men tisdagen är lång liksom torsdagen då jag har jour. alltså ingen middag med mina pojkar!
ingen avslutningsmiddag med gänget...för min del.

ingen gran har vi heller. det är inte försent men ....jag vill så gärna ha en. men när ska jag ha tid att njuta av den? tiden rinner ut. och så kommer jag tillbaka och får städa upp allt och ensam försöka baxa ut granen genom fönstret vilket inte var speciellt lyckat upptäckte vi förra året då jag fått tag i ett praktexemplar av gran som någon slängt på en komposthög i ett bostadsområde. den visna delen av granen och den platta delen passade perfekt att ställa mot vår vägg. vi bor ju inte allt för stort.


nej istället blir det som med det mesta... nästa år. då blir det bättre. då har vi mer tid. då är vi mer stabila. inga flyttar. inga sommarjobb. bara vanlig grå vardag som vi får piffa upp med allt julstök och pynt och glitter...

vi kommer 2010 att kunna ha en helt vanlig sommarsemester TILLSAMMANS utan att någon behöver sommarjobba. Julen 2009 kommer vi att bo tillsammans, bo där vi bor utan att behöva planera för flytt och tidsbegränsad separation...

sen kommer julen inte heller ligga på en onsdag vilket har gjort att jag tänkt att jag åtminstone skulle få en veckas break från jobbet...och då behöver jag inte heller åka hem lika tidigt som i år.
jag har ju massor av saker att göra klara här innan jag ska åka hem. hemma har jag inte så mkt att göra...kan väl bidra med marsipanfigurer eller ngt...

middag: lax potatis och sallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0