redan torsdag?

känner mig måttligt snurrig och dåsig utav solen. är det redan torsdag?

tisdagen förlöpte mest som en grå tråkig dag som jag minns den nu....alltså inget anmärkningsvärt med den..

onsdag. ja det var igår det ja. hade en intressant förmiddag på jobbet. först var jag på en kort föreläsning om hot och våld. intressant tyckte jag inför föreläsningen, intressant under föreläsningen men knappast användbart i mitt dagliga arbete tyvärr. det var en teoretisk föreläsning som behandlade evolutionen och hur några besläktade vi är med apor och att de har olika läten för olika faror som gör att de vet hur de ska fly - upp i träden eller ner på marken. vidare handlade den om hur vi reagerar vid hot och våld, kroppsspråk och flykt. det jag hade önskat var hur jag ska förhålla mig om jag blir hotad i arbetet eller på fritiden för den delen och vad jag gör i våldsamma situationer..

vidare var det HLR hjärt och lungräddning vilket är otroligt användbart att kunna som människa. det var 10 år sen jag gjorde det sist...obligatorisk högstadiegrej. så det var bra för föreskrifterna hade nog ändrats sedan dess. 2 inandningar och 30 kompressioner blev vi lärda. vi har även fått in några MiniAnne som vi kan träna på vid tillfälle vilket är superbra!

efter det var det fika = en frukt, te, kaffe..mm..

sist hade jag skrattyoga. det var intressant. men knappast användbart i mitt arbete. vi hade hellre sett att vi skulle ha fått en föreläsning om ADHD eller en riktig om hot och våld eller liknande men men... vi får väl helt enkelt ta och skratta lite mer...


sitter kvar på jobbet nu och väntar på grabbarna som är på väg in till Norrköping. tänkte gå lite på stan och jag har hört att det ska vara marknad.

har just varit ute på en social tur och fick gå en jättehärlig promenadslinga och fika på ett jättemysigt ställe. fick lite känslan av Frostbrunnsdalen där hemifrån. det var länge sen man var ner där också...får ta en tur när man kommer hemmåt om tiden räcker till vilket den oftast inte gör tyvärr...


var på en helsväng igår..gick på stan. inhandlade faktiskt en guidebok om London. min första turistbok men tänkte att det kunde vara kul att ha en så vi hinner med så mkt som möjligt. någon direkt semester lär det nog inte bli för schemat är rätt späckat redan.

nä jag kanske ska bege mig neråt...de kommer väl snart med bussen och jag ska möta upp dem så de inte går vilse eller något...

puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0