up and running

kände starkt att det var dags för en riktig blogg utan sammankoppling med något community. jag är en skrivare av naturen så jag behövde något riktigt.

namnet tillägnas en undervärderad gammal lärare som jag i efterhand har förstått har gett mig så mycket, men under tiden då det begav sig var man tonåring, skoltrött, ointresserad och allt det där man är när man går i högstadiet. den här läraren hade många smecknamn i klassen, mitt var emelinaemelej kan du svara mig? så fort det vankades en fråga. det jobbiga var när man inte kunde svaret på frågan och hon gått igenom hela ramsan.

vidare koppling till skolan... det är meningen att jag ska ägna dagen åt uppsatsskrivande. men vi har inte kommit så långt. har pysslat med informationssökande och sen tog bläcket slut.

väntar på limpen nu som har lovat att slita sig på tenta p och komma och göra mat. limpen därför att han i onsdags sparkat ihop med J på träningen och ringde lagom då jag övervägde att börja städa toaletten eller gå och lägga mig... han ville till akuten.

kom till träningslokalen där en orolig J vinkade in mig och en hoppade limp stapplade sig in i bilen med andra foten i vädret med ett blodigt papper runt.

vi trodde tån var av men det var BARA halva skinnet som lossnat och jag vet inte så mkt mer, jag har inte studerat saken på nära håll. resultatet blev tre stygn till samlingen, det finns tydligen en samling.

ja så sådär jättemycket aktivitet har det inte varit. limpen tar sig inte runt så mycket och dessutom är det tenta p så läget är dött.

paljetten var i sthlm så jag drog en repa på ikano och shoppade lite. hittade två skjortor faktiskt - lite oväntat. ska försöka hålla lite på mig till London resan. har tänkt göra en del inköp där. shop till you drop

nu kom han...han undrar om han har så mkt privatliv kvar. troligen inte =)

tacos idag. mums. ska gå och räcka ut en hjälpande hand




tacosen gick ner liksom köttfärssåsen nu på kvällen...mycket köttfärs blir det men det var ju billigt ;)

har hunnit med att städa lite och diskat...sånt som måste göras och som alltid blir lidande när det är tenta p. idag har han enbart kommit hem för att äta lunch och middag. samtidigt som han har tenta p har jag också mina skoluppgifter så allt förfaller för en stund känns det som. är dock nöjd nu med att inte trampa i smulor och badrummet glänser sen två dagar tillbaka.


pluggande hann jag med lite också. har läst lite men har fastnat i frågeställningen. ska skriva en uppsats på 5 sidor inom ämnesområdet neuropsykiatri och kriminalitet..bara det att kriminalitet är inte mitt ämnesområde så jag kan inte så mkt mer om det än vad vi lärt oss i kursen. tänkte att jag skulle skriva i förebyggande syfte och då blanda in pedagogiken som är mitt huvudområde och så koppla ihop alltihop med ADHD. Man har uppskattat att 25% av alla våldsbrottslingar i våra fängelser har diagnosen ADHD..(Vanna Beckman En väg till fängelse)

än idag finns för lite kunskap om neuropsykiatriska funktionshinder i skolan...vilka konsekvenser det kan få. men alla med ADHD blir ju inte kriminella det måste man ju komma ihåg!!!!

det har varit en ganska spretig dag. jag har pysslat med lite allt möjligt.



kalender framöver:

Juni

1:e svägerskan flyttar ev Jönköping
4-6:e Blge
15-18:e London
19-obestämt Leksand (midsommar) Blge efter?
27:e jourar så Norrköping
28:e födelsedag, ensam, jobbar =/

semester v 25-26

Juli

3-4:e joura igen

v 27-29 jobb jobb jobb

v 30-32 semester!!!

v 34 slutar jobba helg..raka veckor framöver.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0