christmas shopping

nu har jag gjort lite mer julhandel. gick riktigt bra. jag är nog klar nu med alla klapparna utom 50-års presenten till svärmor.

handlade lite till mig själv också kläder och ett par fejk croocks på rea i rosa som jag tänkte använda i Egypten. har erfarenhet av att bad i Röda Havet sen förr och det var inte direkt sandbotten..så för att inte trampa sönder fötterna på korall och sten så är det bra att ha. annars hade jag aldrig köpt dem.

hittade äntligen mina lila örngott också på IKEA så nu kan jag bädda med mina vita lakan och så aubergine lila underlakan och örngott. hade svårt att få tag i underlakanet först då det var slut hela tiden och när det fanns...då var örngotten slut! så typiskt men nu är jag komplett. hittade även en ny skrivbordslampa vilket jag saknat sen den förra helt av upp.

och en hittade jag en gran :)  i Dalarna där går man ut och tar sig en gran. jag var riktigt smidig på det förra året hemma när mor och jag var ute. tog en direkt vid vägkanten efter att vi åkt runt och letat. haha. det var äventyr det.

för två år sen här nere i Östergötland fick jag tag på en gran som låg slängd i en komposthög. långt innan julafton och allt. de hade använt granar till att smycka utsidan av ett bostadsområde. så jag  upp med backluckan och in med granen. lite torr på ena sidan men vi har inte så stor plats i lägenheten för en gran så den fick ändå stå mot väggen :)  lyckades knycka en gran den gången också.

men idag har jag betalt för min gran. skam. fast jag fick den 10 kronor billigare ändå för han orkade inte leta på växel :)

har satt upp granen och klätt den inför att Han ska komma hem och bli så förvånad eller ja..kanske inte..jag är ju en rätt händig kvinna som lyckas fixa det mesta.

nu får vi njuta i en vecka innan vi lämnar granen och åker hemåt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0