Dalaturne

idag har jag åkt på turne. först var jag in till stan och gick på Synsam då de har ett otroligt bra erbjudande för tillfället om 40% på kompletta glasögon. nice när mina förra kostade 5000kr! dock var det lika komplicerat som jag hade trott. jag var tvungen att göra synundersökning idag samt hitta ett par glasögon, göra beställningen samt betala nu.

jag har spanat in två par snarlika glasögon men de fanns inte här. så då skulle jag tänka om och inte fick man låna hem just nu heller för de höll på med inventering. så nej. det blev inget med det.

hämtade upp en tonfisksallad (vad annars?) på världens bästa pizzeria Helenas Restaurang. det finns ingen som gör bättre pizzor och pizzasallad. gudomligt.

hem och åt. fick en begagnad GPS från far som han köpt genom jobbet för 200kr som han tyckte att jag skulle testa när jag for upp till Nittsjö strax ovanför Rättvik. jag fullkomligt älskar att åka den där vägen upp mot Siljan. den är så otroligt härlig och vacker oavestt årstid. man följer Dalälven en bit upp mot Djurås och sedan passerar man små byar lite varstans med gamla hus och massor av falu rödfärg. ska man njuta ordentligt ska man köra in kroken förbi Tällberg när man åker upp mellan Leksand och Rättvik och spana ut över Siljan.

upp kom jag och hittade Nittsjö Keramik där jag inhandlade två tomtar till min mor i julklapp, de ger tydligen ut en årstomte så det här blev väl den första i raden kanske.

hittade även en smides ljuslykta till svärmor i 50-års present.

på tillbaka vägen åkte jag mot Falun och stannade i Sågmyra på vägen för att kolla in utbudet på Lager 157 ett stort outlet i en gammal fabrikslokal.mysigt. hittade dock enbart ett halsband med en slända denna gången. är annars på jakt efter något till juldagen där jag inte ser tjock ut i utan gravid. skillnaden just nu är hårfin.

vidare ner till Falun där jag fikade med Lång och hans S. och poppade nyheten fast det kläckte han redan då jag fick av mig jackan. hmm.

vidare hem igen för att möta upp min mor.

min telefon total pajade igår, den har fört ett eget liv och inte släppt in eller ut samtal och lite annat men igår var det tack och hej.

så imorse beställde jag en ny på nätet och höll tummarna stenhårt för att 2-3 dagar skulle inträffa så att jag hann få den innan jul. men så råkade vi av en slump titta i reklamen när jag skulle visa mor vad ett Wii är och där är samma telefon på annons för 800kr mindre. dessutom hade jag en kupong på 5% så det skulle bli lite billigare än då.

åkte iväg, hittade telefonen, försökte få kompisrabatt från syrrans gamla klasskompis men telefonen var redan så billig och jag hade ju trots allt tjänat in 900kr så jag fick vara nöjd.
vidare för att inhandla julmaten.

så hemma igen. helt slut. en härlig dag på turne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0