en bal på slottet

det visade sig att respektive inte var inbjudna till get together i alla fall. tråkigt men samtidigt rätt skönt. de skulle gå till Tv-tornet något som jag är glad att slippa. det värker fortfarande i ryggen fast jag tagit det lugnt större delen av dagen.

sen har jag inte direkt fastnat för det japanska kökets kok-konster.

så nu har jag tillbringat kvällen åt att äta lite middag, titta på CNN för att hänga med i vad som händer i världen. är helt bortkopplad annars. har ingen koll på dagar eller tid. ser på datorn att klockan är 13 hemma..här är hon 21.

har kommit en bit i min läsning och har fått  en karta över Sapporo på underbara engelska och med alla nödvändigheter som shoppingställen, bankomater, tunnelbanor osv. utsatta så imorgon bär det av. känns lite lättare än att som förut hoppa in i en taxi och försöka förklara vad man vill till för ställe som man inte vet vart det ligger eller vad det heter.

så imorgon ska jag besöka en bankomat som tar emot västerlänskt VISA och så ska jag ge mig ut på shopping!!

antar att ryggen får sota för detta de kommande dagarna men vad ska man göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0