good bye Japan

nu är det sista natten i Japan. nu hinner vi inte med mer än så här denna gången tyvärr. vi är tillbaka i Tokyo och har precis checkat in på hotellet. klockan är 23.15, jag har just tagit ett bad i minibadkaret och ska krypa i säng. det blir en lång dag imorgon. klockan 8 checkar vi ut från hotellet och påbörjar vår resa hemåt. vi anländer i Linkan runt 22-23 tiden imorgon kväll.

tråkigt på sitt sätt att denna fantastiska resa är över men skönt på ett annat. jag längtar hem till julen och pysslet som jag vet finns runt hörnet.


envis som man är ger man sig inte förren man fått ett svar. jag gick vidare sedan till den där affären som jag hittat några dagar  tidigare i vårt område. hittade tillslut en personal som pratade bra engelska och det visade sig att "japaneese pc only" betydde att det endast gick att få japanska på mp 3 spelaren och då förstår jag att det blir problem när jag inte kommer att kunna förstå menyerna. så tråkigt för jag hade tillslut fastnat för en mp3 spelare som inte finns i Sverige. Ipod vill jag inte ha..men det kanske är det enda alternativet?

ja. så var det med den saken.

nu ska jag krypa i säng. börjar bli trött. har inte sovit någon middag idag då vi checkade ut vid 11 i morse. lite drygt att vara utan rum hela dagen när jag väntade på att konferansgänget skulle sluta. det hade gått bra på Hans presentation av artikeln :)  duktig!!  och gratta honom gjorde jag imorse också.


good night and good by Japan!



P.S hittade en till rolig toalettsak på flygplatsen. ville ta kort men tror att folk skulle tycka att jag var än mer konstig då. den satt utanför toaletterna i rummet bland handfaten. det var som en enskild pissoar fast skålen satt mycket lågt ner. jag undrar om det är meningen att den ska användas för att tvätta barnrumpor?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0