Idre

några dagar helt utan internet har varit underbart men idag kände jag för att utforska den där orange kabeln som fanns i ett av rummen. bingo. internet. och jag tror att det är gratis också. standaren höjs mer och mer ;)

visst jag är i Idre. temperaturen ligger på ca 12 minus och solen gnistrar i snön...

men jag åker inte skidor. jag har skidor med men jag törs inte. ryggen värker till och från. att då tänka på tyngden på dalskidan och ev. idioter som kan köra in i en för att man fegar lite i backen känns inte riktigt säkert.
inte heller längdskidor känns som ett alternativ om det skulle bli bakhalt och man far ut i spagat...inte riktigt men tillräckligt för att ryggen inte skulle kännas bättre som värker bara man ligger still på rygg.

men jag vill ju så gärna, jag har fegat ur totalt sen allt det här drog igång..men jag antar att det är en bra sak även om jag hatar begränsningar.

så då är jag glad över internet. att jag kunde kolla mina 20 mejl och ett av dem var faktiskt riktigt upplyftande. Ving hade skickat ut ett meddelande strax innan jul med meddelandet att den stora poolen skulle renoveras under vår vistelse. sorgligt men ett måste då det är ett året runt hotell. nu upptäckte jag att jag fått ett nytt mejl, de hade skickat ut fel information...vi ska bo på ett beach-hotell och det var graden-hotell som tyvärr skulle vara utan den stora poolen. yes!!!



okej. Idre.

mycket snö. kallt. solsken. strömavbrott igår. de andra åker både slalom och längdskidor. min Han driver upp familjen i ottan...redan vid klockan 7 ska han upp. hemskt.

jag otroligt trött och fortsätter med mina sovstunder efter frukost ala Japan. helt underbart. jag kan verkligen lyssna på kroppen och har tid att sova middag när jag blir trött. undrar just hur jag ska kunna komma tillbaka till jobbet igen sen? ingen fara...jag drömde om det inatt.

borde dra igång pluggandet. det är ett måste som sitter långt inne. 5 sidor ska spottas ut.

hmm surfar vidare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0