jetlag?

jetlag? vad är det?

vi påbörjade vår resa med att checka ut från hotellet igår morse klockan 08.00 japansk tid. Det betyder 00.00 svensk tid.

sen for vi iväg till Shinjukustation för att ta tåget till flygplatsen. tåget gick inte därifrån så in i taxi igen fort som ögat och iväg till Tokyo station. vi hann precis med 10 minuter till godo.

iväg på tåget till flygplatsen.

10 timmars flyg från Tokyo till Köpenhamn. inte en blund fick jag i ögonen. jättekonstigt men nej. hann dock se 4 filmer innan jag tröttnade. då hade jag sett alla komedierna i utbudet och orkade inte sätta mig in i något drama.

kom äntligen fram till Köpenhamn efter en hel evighet. då var jag helt slut. knockad.

väntade i Köpenhamn i 1,5-2timmar innan vi flög vidare till Stockholm och den timmen det tog sov jag djupt. när vi landade med en duns trodde jag att nu var det nödlandning på gång så jag började gå igenom alla säkerhetsföreskrifter i huvudet. det var enbart en väldigt bumpig landning.

fick ut väskan direkt och då var det 2 timmar till av väntande som gällde innan vi kunde sätta oss på tåget. innan tåget till Linkan kom kom Sthlms tåget som går mot Blge. blev enormt sugen på att ta det istället. men nej.
plikten före allt.

så kom vårt tåg och jag däckade direkt. vaknade i Nyköping av att det äldre paret som satt bredvid oss pratade på med en ny bekant och alla skulle av i Nyköping.

Halvsov till Kolmorden, genom Norrköping och hem.

Direkt in i första bästa taxi och sen var vi hemma. var det sant? äntligen? efter nästan 24 timmar på resande fot klev vi innanför förren vid 23-tiden. lovely.
kom fram till att vi måste vara hemma för alla detaljerna om hur det såg ut innan vi åkte kunde jag omöjligt minnas även om jag ofta har ett elefantminne.

tänderna och marsch i säng. 6,5 härliga timmar skulle jag få i min säng.

om det inte vore för att jag vaknade redan klockan 03.48 och var klarvaken. crap! halvslumrade till 05.38 innan jag gav upp. klarvaken är jag så nu är det väl bara att köra på tills man stupar. har en hel del på programmet men det får nog bli en tidig kväll.

så off to work now. see you later..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0