julafton

julafton har förflutit och jag somnade som en stock igår. nattsudd är inget för mig numera.

det var en trevlig julafton som i år blev lite si och sådär. vet inte riktigt vad som hände lite mer förvirrat än vanligt men så var vi ett ovanligt gäng också. moster har tandvärk, far har ont i foten, jag har lite varierande krämpor mest hade jag svårt för alla lukter av skinka, jansson och revbensspjäll som jag inte äter. vi bjöd upp grannfrun som blev ensam i somras men tyvärr hör hon så illa men gladdes av sällskapet ändå.

första knäcksatsen blev bränd, mammas mjukbulla blev platt - tur att morfar bakat också, han lyckas alltid. granen blev klädd i sista stund. den brukar kläs dagen innan julafton men i år kom min far på den brilljanta ideén att vi skulle ha den i uterummet. en mycket kall ide. klockan 14 på julafton klädde jag snabbt granen, så kom syster och hon skulle fortsätta klä granen då jag höll på att förfrysa men det blev inte så mkt mer med det så glittret kom aldrig i.

men allt övervägdes av min nyhet för året. moster hade redan tänkt på den för någon dag sen...mormor och morfar har väntat i flera år och tårarna flödade.

gröt, glögg, massor av mat, fika och julklappsutdelning så var julafton fulländad även i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0