ledig tisdag

har en helt ledig tisdag idag. helt underbart. jag är riktigt bortskämd med ledighet just nu men det tycker jag att jag förtjänar. lite semester i somras och slitigt var det så nu är det min tur att koppla av.

och det gör jag samtidigt som det är mycket att stå i inför julen.

sov rätt gött inatt. vaknade vid 1 och 3 eller något men gav mig på att sova vidare. klev upp vid 7-tiden och åt frukost tillsammans med Honom.

när Han gick till jobbet kom julkortsbestyren fram så nu har jag nog skrivit alla mina julkort. strax över 30 stycken, det tog sin tid. har några adresser kvar att leta reda på då folk inte kan stanna på ett och samma ställe utan måste flytta lite då och då.

nu närmast är det dusch som gäller och sen blir det nog att dra ner på stan. var där en sväng igår kväll och hittade julklappar till moster och båda svägerskorna. check.
nu återstår mormor och morfar, knepigt och så kanske hunden ska få sig något gott också. längtar nå fruktansvärt efter henne då det bara är hon kvar.. vår första hund dog för 1,5 år sedan och så har svärföräldrarna varit tvugna att ta bort deras hund också. det blir så ledsamt och otroligt tomt när ingen kommer och möter upp en. längtar efter min egen..men det praktiskta måste ju till först. kanske kan övertala Honom att gå hem på lunchen och rasta?

nej..dusch, shopping på stan och sen tror jag att jag får dra igång med julbak och fåraherdens paj är beställd till kvällen..tar ju lite tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0