mat

gick till skolan. helt underbart. marken är vit av snö, 1 cm har vi. 1 centimeter med underbar snö. solen sken i ansiktet när jag gick min promenad.

kom till märkesbacken och får se det mest bisarra. två killar klär av sig till badbyxor, breder ut varsinna handdukar och tar på sig solbrillor och lägger sig ner invid en jättepöl med vatten som är isbelagd.
mittemot på andra sidan den jättestora pölen står ett gäng...japaner? eller kineser och tittar och skrattar.

fattar ingenting?

men men...studentlivet är inte alltid helt logiskt.

hade mina två timmars onödiga föreläsning. hmm. lärde mig två nya ord men jag vet inte om jag kommer att ha så stor användning av dem. slapp diskussionerna efteråt vilket var skönt. hur ska man diskutera det? skrivråd?

gick sedan hem och passade på att gå igenom centrum för att handla ett postpaket. kanske inte så smart. det luktade Kina Thai i centrum. kanske blir det en lunchbuffe imorgon? smaskens.

gick hem och lagade färsk pasta och champinjonsås istället. simpelt och gott.




färsk pasta med champinjonsås (champinjoner, bonjour vitlök och örter, creme fraiche och svartpeppar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0