måttligt road

dagen kastades om från jobb till en dag i soffan.

hade föredragit jobb och en fika med Jompan efter det. jag hade hunnit med att göra klart saker inför jul och jag hade sluppit skidåkning i alla dess former hela dagen. det drog igång strax efter 9 och håller på än...sen skulle det bli simning. jippi!

jag är måttligt intresserad av sport på tv. jag tittar men jag tar inte in. tycker inte att det är särskilt spännande heller. måste bero på att jag inte är någon större tävlingsmänniska. enda gången jag tävlade var nog med syrran fast det gav jag nog också upp rätt snabbt men något som var på blodigt allvar det var gympan i skolan när det var dags för 60 och 100 meter. jag och grannen, lika långa (ja vi var jättelånga...hmm kortast i klassen), blonda och fräkninga..och jämna. vann var och varannan gång så det var tufft motstånd och det skulle satsas järnet.

annars, ingen direkt tävlingsinstinkt tror jag.. kanske därför sport är rätt ointressant för det spelar inte så stor roll vem som vinner?
men Sverige då? självklart ska väl Sverige vinna? nja.. jag består ju av tre nationaliteter..


lite tråkigt i soffan men skönt under filten. har gjort mig en smoothie av sommarens jordgubbar från självplocket och blåbär. gick ner fint. hade kunnat tänka mig en film, känner att jag skulle nog orka vara still en hel film. får försöka förhandla lite...efter sprinten kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0