rykten i Dalarna

tillslut kom jag så upp till Dalarna. det krävdes lite mer packande och sen var vi iväg. mellanlandade i Örebro, åt lite mat och fikade hos svärföräldrarna innan det var okej att fortsätta resan på egen hand upp till Dalarna.

det var segt, men det gick...fick ligga bakom en lastbil från Lindesberg till strax efter Ludvika vilket innebär ca 12 mil.

och jag slås varje gång jag kommer upp av hur otroligt vackert där är här. visa mig en annan plats som är vackrare än Dalarna. jag har nog inte sett någon än på mina resor.

efter mycket övertalning och lockande av syrran att hon var tvungen att komma hem till mamma och pappa när jag skulle komma upp så kom hon dit. de skulle få en tidig julklapp. säkert något hemgjort, har du bakat något? sa syrran och suckade lite, hon som hellre hade varit någon annanstans och gjort coola saker...för min syster är cool hihi.

ja jo...hemgjort..hehe. familjemedlemarna fick ett varsitt kort med ett knutet band runt. "är det här julklappen? ett julkort?" frågade syrran skeptiskt.. men sen blev hon tyst. och munnen ett stort O.

jag hade gjort ett kort med en speciell text till var och en. Du kommer att bli.....i början av juli och så fanns där en bild på vår bebis. Hans och min, den lilla lilla på 34 millimeter v 10+1.

WE ARE PREGNANT.

äntligen är hemligheten ute och ryktena cirkulerar Dalarna runt flera varv. men ingen tror på det haha. det är ganska kul, alla tror att jag skämtar.

har iof skämtat om en förlovning en gång men det var 1:a april då och enbart för mina muslimska vänner som tryckt på mig sedan den dagen vi träffades att de vill gå på ett kyrkbröllop och jag var deras enda hopp.

ja. vi ska har barn första veckan i juli och nu är jag alltså i v 12. lite smårund om magen, kläderna passar inte riktigt utan det har blivit några nya. jag har gått igenom att vara kissnödig konstant till lite illamående, till att vara mycket illamående med en bit ingefära i jackfickan att tugga på, till att ha ont i ryggen/bäckenet därav sjukgymnasten, inte kunna äta lax eller ens känna lukten, bara äta det som dyker upp i huvudet just då även om det innebär att vi står och lagar en potatisgratäng för att jag enbart kan tänka mig att äta potatisgratäng en kväll och inget annat till. vakna flera gånger om på nätterna och vara klarvaken klockan 04.30 och nu det senaste halsbränna hela dagarna.

inga cravings.

 

men chefen vet inget än så berätta inte för henne, låt henne ha jullov ifred så tar vi det i januari.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0