Sapporo

det snöar i Sapporo idag. det var helt underbart att ta hissen ner till frukosten och titta ut genom fönstret och se snön virvla ner. jag har verkligen saknat snön.

snö och hotellfrukost. rätt underbart även om jag skippade löksoppan, riset och det andra till frukost och höll mig mer till frukt, croassanter, juice och flingor :)  så västerlänsk är jag.

nu skiner solen något över den vittpudrade staden.


idag börjar konferansen och egentligen hade jag tänkt ta mig en taxi ner till stan och tittat lite men jag tror att jag ska vänta med det tills imorgon för jag har ont i ryggen och det har hängt i sedan strax innan vi åkte. var tvungen att ringa sjukgymnasten och boka en tid när jag satt på tåget på väg till Arlanda. kändes ju inte riktigt riktigt men en tid måste jag ju få och då kan man inte förvänta sig att man ska hinna det på veckan man är hemma sen innan jul. så på måndag om en vecka ska jag dit och se om det är mitt längre/kortare ben som spökar eller vad.

antar att det blir nog mycket knatande imorgon så det kan vara bra att ta det lugnt idag och inte gå så mycket. trist bara för jag är ju ändå i Japan.. men men..passar på att ta det lugnt på semestern också..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0