slutet på juldagen

ingen ro på förmiddagen. mormor blev så paff igår fast hon väntat i säkert 3 år på beskedet att hon tappade allt. så i förmiddags kom hon gående för att höra både det ena och det andra. jag drar en suck. för jag är född på 80-talet och lever på 2000-talet. jag räknade ut att mormors föräldrar var födda i slutet av 1800-talet vilket förklarar en hel del av mormors åsikter som annars är en väldigt ung mormor med sina 69år. men inte i sinnet alla gånger även om hon helt på eget bevåg bett om råd vid köp av en mobil för det kunde vara bra att ha.

ja. så frågor och förmaningar och hur ofta jag måste rapportera mig. jadu..när jag har tid. suck.

allt är så välment men mitt space som jag arbetat upp är helt som bortblåst.

det är konstigt vad folk tror sig få en massa rättigheter bara för att man blir med barn. jag pratar inte om min släkt utan om människor i allmänhet. har redan stött på händer på magen och tusen frågor om bostad, kombi, förlovning och giftemål.

det verkar som att allt ska gå hand i hand med...ja vadå? egentligen?

nä..jag är ingen ullig och gullig mamma..inte alls på det skimmerrosa sättet som resten av världen verkar vara.
jag tar det hela lite mer med ro även om det såklart är superkul. lagom.

ja men efter att jag lugnat mormor med att allt är bra och gett henne skjuts på vägen for jag iväg för en fika på det enda stället som jag tror hade öppet idag. Mc Donalds. fikade med en gammal flamma från gymnasietiden.
pratade om relationer, stockholm, jobb och annat.

sova middag hann jag inte.

kom hem och kalkonen var redan klar så det blev kalkon med hasselbackspotatis, brysselkål och sås, mumsigt.
efterrätt blev varma hjortron och glass. ännu mer mumsigt.

sen var tiden knapp. fix fix fix.

for iväg till Becka där läget fortfarande var lugnt men det var bra lugnet före stormen.

det blev julklappsspel och det såg ut att gå dåligt för mig men på slutet hann jag med att få två paket. två böcker.

kom iväg och in på Bolanche i rimlig tid strax efter 22. Ingen kö att nämna så vi var inne snart och där var det fullt med folk.

undrar lite om man blivit gammal när syrrans kompisars småsyskon är på samma ställe som jag...syrran är ändå 3 år yngre... hmm.
såg ändå några kändisar både egna och syrrans. fick tre glada utrop från tre glada gamla bekanta på syrrans sida. oj si oj si oj...hihihi.

dansade till rätt kass musik. drack en sliskigt god söt/syrlig piggelin alkoholfri drink och vid 00..00 var de två gravida så trötta att det var dags att kasta in handduken och bege sig hem och blogga hahha.

nej för nu ska jag sova.

imorgon bär det av till fjällen men först ska släktena träffas S och E. fika and we are off.





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0