summering

jag brukar ha för vana att summera året på ett eller annat ställe. problemet i år tycks vara att jag har lite dåligt minne.

absolut ett resultat av för hög arbetsbelastning för det minns jag från det här året. hua.

efter julledigheterna försvann Jompan. och vi fick en sprallandes glad Malla.

jag fick en inneboende och fick uppleva att bo med någon som är min raka motsatts. men som gubben Pettson säger, då har man något att öva på. och Han lurade jag iväg till Dalarna där han blev kvar i hela långa 8 månader innan Han kom hem igen.

ja just det.

men det var under den tiden jag hann med så mycket projekt. mycket egen tid kräver projekt.

vi var till Cypern och firade en mor som fyllde 50 och en lillasyster som blev 24. Han fick uppleva charter och dessutom med min familj. mycket sol och bad blev det. syster har väl aldrig gått upp så tidigt frivilligt som sista dagen då hon pressade järnet.

god mat åt vi också, frukostbuffé och middagsbuffé med en superb desertbuffé. minnen.

sen blev det midsommar och släkten från Skottland kom på besök. mycket trevligt. planerna på att campa i Leksand blev inställda då det forsade från himlen fram till kl 15. hann plocka mycket blommor dagen innan och band kransar för glatta livet till alla skottar.

sen blev det Peace and Love. underbart väder. stekhet vecka. fick gömma mig bakom Honom på Miss Li's konsert där vi stod ute på parkeringen vid sidan av Liljekvista parken.
en underbar tid. sova, festivala, äta när vi blev hungriga och umgås med kollektivet. det var livet det. not a care in the world.

lite verklighet igen med jobb innan vi skulle dra ut på tältsemester. oj vilken regnig historia. det blev att vi åkte upp till Dalarna och blev fast där några dar. Stannade till i Närke också.

jag kom in på specialpedagogprogrammet och tog tjänstledigt. ett skönt break faktiskt mitt i allt kaos. men inte helt självklart. det finns inget gemensamt mellan mig och mina kurskamrater. vi har inte samma erfarenheter och de har mycket mer erfarenhet än jag. men det gäller att göra utbildningen till sin egen. mixa lite efter det som passar.

sommaren var också nervös då vi inte visste vart Han skulle hamna. ett evigt sökande efter jobb och väntades på svar om en doktorandtjänst som blev en improviserad forsknings assistent för att behålla Honom kvar tills doktorandtjänsten blev klar.

under den tiden hann jag med två nya inneboende då platsbristen var otroligt hög i år.

vidare under hösten har det bestått av arbete och studier för både honom och mig. två veckor in på Hans arbete då Han fått ett eget arbetsrum, dator och annat skoj kom det att det skulle bli en konferans i Japan och chanserna att Han skulle få åka var stora.

men innan dess hann vi med en snabb shoppingweekend i Glasgow i oktober. handlade några av julklapparna men också bassaker till oss själva på mina favvoställen. åt fish and chips på det magiska George square.

bara veckan innan hade vi diskuterat det här med barn. nu var vi vid det läget som vi alltid pratat om. när Han var klar med skolan och fått ett jobb...vi var stabila. så ja. man vet aldrig, det är ingen självklarthet att ett barn kommer till en...

men några veckor senare fick vi ändå ett positivt resultat. och illamående med en bit ingefära i jackfickan och citron/ingefärste varje morgon och kväll och när som.

sen fick vi också veta att J och J också ska bli föräldrar och det inte långt efter oss. vilken lycka. även om JZ trodde att jag skämtade. för att jag alltid skjutit på frågan. efter studier och först ska vi...

ja sen blev det Japan. och vilket Japan sen. ja ni vet ju som läst..

hem igen och några dagars arbete innan ledigheten tog vid igen. vilken underbar vinter! ledig ledig ledig. så skönt.
kunde inte ha kommit mer lägligt.

höll mig i hela 12 veckor innan jag kläckte nyheten för mina föräldrar. vi hade inte hunnit med att ses på hela hösten, antingen reste vi eller de.
hela släkten blev så otroligt glada, de jag kommer minnas mest är syrrans "vadå...ett julkort, kom jag för att få ett julkort"...och sen det stora O och tystheten... lilla moster. och morfar som slog ut med händerna, som han väntat i tysthet, härligt härligt sa han medan tårarna rann nerför kinderna. ett fiskespö ska bebis få när bebis blivit lite större...säkert redan vid 3. men så har också jag de allra bästa minnena från våra turer med mormor och morfar till sjöar och stugor och hur vi turades om att vara storfiskaren :)

och svärföräldrarna som vi berättade för 12 december när de kom på besök för att fira Honom som fyllt år. svärmor fick lov att sätta sig för benen skakade. en glad skara.

en knäpp jul fick vi. helt huller om buller blev den men släpper man en bebisnyhet dagarna innan för blivande mormor och morfar så blir det nog lite galet. och lagom till välkomstglöggen för övriga släkten då är det lätt att man glömmer Kalle, snappsen och allt det andra.

nu några härliga dagar i ett härligt soligt och gnistrande vinterlandskap med en underbar utsikt häruppifrån höjden.

nyår imorgon. det kommer bli glatt. fyrverkeri och fackeltåg i backen. nice.

Gott Nytt År Alla!!!


nyårslöfte?

hmm.
inte börja röka ;)

godis är jag knappt sugen på längre, min enda last i livet som jag varit duktig på redan att begränsa till en påse på fredagen som får ätas tills den tar slut..sen får man vänta till nästa fredag.

gå ner i vikt? nja..ska väl gå upp till beach 2010 va? si sådär 15 kg kanske ;) nice att inte behöva tänka på det. kommer vara snyggast på beachen.

motionera..det ska jag iaf göra så snart jag inte är så trött. kolla blodvärdet den 13:e kanske järnbrist?!

ska nog bara fortsätta hålla ett lugnt tempo det kommande året..all koncenration på bebisåret.


börjar året bra med Egypten en vecka.





































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0