toaletter

har hittat lite olika variationer av det här med toaletter.

på första hotellet i Tokyo kom vi i kontakt med det här med olika knappar för att spola rumpan på olika sätt.
var tvungen att testa bidé funktionen och jag måste säga att det var inte helt jätteotäckt. kanske vi i Sverige borde ta efter? ljummet behagligt vatten.

fast å andra sidan har jag stannat där. inte provat fler gånger fast nästan alla toaletter har den funktionen.

nästa hotell som även är det hotell där vi är tillbaka till idag har en annan praktiskt funktion men den skrämmer mig lite. toalettstolen är behagligt varm men varje gång man sätter sig ner tror jag att den ska vara het och att jag ska bränna mig. har ännu inte vant mig vid detta.

igår var vi vid Lake Toya och innan vi fick checka in på hotellet fick vi nöja oss med att använda toaletten i lobbyn. första båset var ett hål i golvet. andra båset ett hål i golvet jag och började fundera över hur jag skulle göra nu. tredje båset var en robotstol med funktioner. så jag slapp prova hålet i golvet och huka.

på rummet fanns den vanliga robotstolen med funktionen att när man satt sig började vatten rinna och det skvalade. lite svårt att avgöra vad skvalandet berodde på och om man var klar eller ej. toalettofflor var ju också inkluderade.

märkliga saker.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Hoppas att ni har det bra i Japan. Låter verkligen intressant det där med toaletterna.

Hoppas ni har det toppen återstoden av resan.

2009-12-07 @ 20:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0