tur i oturen

tur i oturen. E's man har blivit sjuk, hoppas att han kryar på sig för imorgon skulle det vara barnkalas för P.

lite tur för mig då fick jag lite mer tid över för mig själv..om jag inte genast försökt sälja bort den men det har inte resulterat i något ännu. återstår att se, det är ju som sagt full rulle idag.

och helst av allt skulle jag inte vilja göra någonting. bara ligga på soffan och glo på någon serie. känner mig lite sliten, så här intensivt var det länge sen jag levde.

Japan var verkligen semester. sov middag efter frukosten varje dag tror jag när det var konferans och jag fick roa mig på egen hand. man kan ju inte springa på stan hur mycket som helst, det blir rätt tröttsamt. och så sov jag lite middag på det ;)

nu har jag varken sovit efter frukost eller någon middag. kommer iväg någon gång på förmiddagen och kommer inte hem förren vid 19-tiden.

har slängt i en tvätt nu och hoppas på det bästa. det är en ny tvättmaskin som jag inte är riktigt hemma med. är ju inte ens van att dosera tvättmedel och sköljmedel som vi får gratis från våra maskiner. men tvättat ska det nog bli. tänkte hänga den innan jag ger mig ut och trängs med folk.

det man inte har i huvudet får man ha i benen. usch. orka.

glömde ju inhandla saker till julklappsspelet på juldagen så det måste göras idag. ingredienser till de alkoholfria energikick drinkarna måste också inhandlas. såg kön på systemet igår och var glad att jag inte behöver stå där.
sen undrar jag om jag ska köpa en Gustafskorv till svärföräldrarna att ta med upp till Idre. de gillar ju den och den finns ju bara härikring och kanske på Willys i Örebro? minns inte. jaja den kommer gå åt iaf. Falukorv från Melkers kanske jag skulle köpa på mig några stycken också för att ta ner till oss själva, det finns ingen annan Falukorv som är värd sitt namn. men så heter de ju lantkorv och allt möjligt annat.

så ju mer jag tänker, ju längre blir listan på saker jag borde köpa medan det fortfarande går. skulle behöva skidvantar och ett underställ till kanske. minns inte vad jag använde för vantar när jag jobbar i förskolan..mina vita skinnvantar låter ju inte som ett troligt val men jag kan inte komma på något annat heller. kanske lämnade kvar dem?

ska nog köpa mig en jultidning eller en mammatidning och krypa ner på soffan när jag kommer hem sen. vila en stund innan föräldrarna kommer hem och det ska pysslas.

hunden snarkar inbjudande bredvid mig, man blir ju inte mindre trött direkt. vad vore väl en sömn i sängen?















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0