use it or lose it

use it or lose it.

samlaren, spara, fyndaren, ekonomen..

kastar, gör sig av med, säljer..

nu ska saker bort.

använder jag det inte. tycker jag inte om det. har jag haft det i en evighet. då ska det bort.

det är en process. det går sakta. men huvudsaken är att det går. jag gör mig av med saker.

idag hittade jag en kofta som jag faktiskt klippt bort lappen på men aldrig använt. orsaken? det är ull i den och sticks.men den var på rea så det skulle jag stå ut med. 1,5 år senare har jag den på mig för första gången i mer än 10 minuter. idag är dagen då den ska användas. idag är dagen då jag ska falla pladask för den igen.

jag inhandlade ett basplagg, en långärmad vit tröja på Primark när vi var i Glasgow så nu kan jag använda koftan. sticks bara lite runt halsen men jag ska stå ut. använda den annars ska den bort.

skickar iväg två tunikor idag som vunnits på Tradera. bye bye....hello more room in my closet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0