väckning någon?

är det någon som behöver väckning klockan 4 på morgonen så är jag vaken och kan ringa. det slog inte fel idag heller. 04.01 vaknade jag. klarvaken. men jag lyckades förhandla om och vaknade igen klockan 7. lite mer acceptabelt även om det är söndag!


svärföräldrarna och en svägerska kom igår och grattade sonen. vi hade äran att även kunna utdela en tidig julklapp till dem. åh vad glada de blev. en klapp som kommer att räcka länge länge. jag ska berätta senare vad de fick för mina föräldrar och syster kommer nämligen få samma men inte förrens om lite mer än en vecka.

vi åt smörgåstårta och tittade på Japanbilder och pratade om nyåret som vi ska fira in i Idre och svärmors 50års dag i samma veva.

de åkte igen strax före 21-tiden och då var jag rätt färdig att säga tack och godnatt. hann bara med att sova 30 minuter på eftermiddagen och det är nog ingen bra ide att vända på dygnet heller och uppmuntra mitt beteende att vakna 4 på morgonen.

så jag gjorde mig iordning för att krypa ner och mysa i sängen...

så mysigt blev det inte för jag var precis klar i badrummet när jag kände att nej nu kräks jag. så paff jag blev. det är verkligen inte likt mig. har haft vinterkräksjukan två gånger i mitt liv tror jag.

kvällen förändrades rätt snabbt. vet att minst två på jobbet har barn som ligger hemma. skulle jag bli en i skaran?

vet icke. för det var allt. mådde mysko när jag vaknade 4 men lyckades sova igen. ska ta det lite lugnt med frukosten idag och det blir inget jobbande idag även om det skulle behövas. inget fikande med Jompan heller.

så typiskt men bäst att inte riskera något även om det verkar som om att det var allt.

jaha. så nu blir det väl en dag i sängen då och ta det lugnt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0