live from Cyprus

hej alla!!

okej...sammanfattning av semestern so far..

vi gick och la oss Han och jag vid 23 pa sondag kvall. upp kom vi vid 2 tiden pa mandag morgon. inte mycket somn men vad gor det nar man ska pa semester och ha det harligt. det var en del nerver.

kom ivag till Arlanda narmare 3-tiden.

val framme pa Arlanda avnjot vi frukosten i bilen medan vi vantade pa det ovriga resesallskapet bestande av min familj, min moster samt tva vanner till familjen som varit med pa manga av vara resor.

nar planet lyfte sov jag gott.

sov till och fran hela vagen ner.

vi landade, kom pa ratt buss och for ivag genom landskapet till vart hotell Dome Beach.

in pa rummet, packa upp och sa av med kladerna och pa med badklader och solkram och sa ut. jo forst kollade vi saklart utsikten fram balkongen och att vi hade havsutsikt!!

lag i solen och njot av att vara i varmen under mandag kvallen. sen upp pa rummet och gora sig klar for middagen. vi har halv pension som innebar att vi far frukost och middag.

frukost och middag ar buffe sa det gar verkligen ingen nod pa oss. beach 2009 ar bara att glomma nu nar vi ar har. det finns hela tiden sa mycket mat att valja pa. varje kvall ar det desertbuffe. suck.

tur att vi inte har all inclusive. de har lunch och snacks ocksa.

igar blev det en dag i solen. laste nastan ut min bok. Det racker inte med karlek av Jenny Ledhex (tror jag efternamnet var)... Hur som helst sa ar det en bok som ALLA bor lasa. jag vet att jag ofta prackar pa folk bocker jag last men den har rorde verkligen. det handlar om en familj och mammas kamp for sin son som tillslut far diagnosen autism. det handlar om hans traning for att klara av vardagen pa basta satt. att fa ta del av sa manga upplevelser som mojligt. mitt i kampen som bidrar till att mamman branner ut sig totalt drabbas hon av en utmattnings psykos och blir tvangsomhandertagen och inskriven pa psykiatrin.

nar jag laser om psykiatrin tycker och tanker jag en massa. det ar den spontanta reaktionen innan jag har hunnit smalta det jag har last och reflekterat. jag vet att manga som jag moter berattar liknande saker men samtidigt vet jag for lite om psykiatriska sjukdomar sa som psykoser for att veta vilken behandlingmetod som ar den basta..
men en manniskas upplevelser ar alltid dennes upplevelse.

traningen med sonen ar beundransvard. vilket engagemang, vilket talamod. a andra sidan tanker jag att de har sakert tur som bor i Stockholmsomradet. hur ser det ut i resten av landet? om man far kampa sa mycket i Sthlm hur mycket far man inte kampa i resten av landet? vilken tillgang till resurser, kurser finns det dar?
det finns mycket som satter snurr pa tankarna..


hur som helst. boken rekommenderad starkt. jag laste ut den idag.

idag har jag och Han hyrt cyklar och akte in till Aya Napa en svang. det ar cirka 5 km dit. gick runt i alla souvinirbutikerna och sag samma samma sak. gick ner till hamnen och sag fiskebatar och Black Pearl som ska ha anvants i Pirates of the Carabian.

sa har vi atit och atit...det finns mycket att stoppa i munnen och nar vi inte gor det ligger vi i solen, badar eller promenerar omkring och ar ratt nojda med varmen och semesterlugnet.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0