peace and love fredag

har precis kommit hem från peace and love..natten till lördag

måste anteckna några sköna citat innan de faller ur huvudet på mig.

när vi tidigare på dagen for iväg och hämtade mat passade vi även på att ta ut pengar. när vi står vid bankomaten blir en mamma klar med sitt uttag och säger till sina barn att " Kom nu barn så går vi"  varpå barnen svarar att "Vi är inga barn, vi är ungdomar, eller vuxna"

varpå jag och Han tänker samma tanke. vi är inte vuxna vi är ungdomar :)


nästa episod utspelade sig på nattbussen nu på väg hem. med på bussen var den snart rikskände Arjeplogs Alf. Alf som varit nykter hela kvällen men på slutet bara fått ett litet glas vin sjöng för full hals

"ref. Det är inte lätt att vara ödmjuk, för den som är felfri som jag!
Jag längtar så hem till min spegel.. Jag blir vackrare för varje dag.
Och alla som ser mig vill ha mig, jag är en sjutusan till man!
Det är inte lätt att vara ödmjuk.. Men jag försöker så mkt jag kan."

varpå hela bussen sjunger med i rajrararajraj....för full hals.

så blir det mkt snack om Arjeplog och Alf. en man med rikssvensk dialekt eller liknande ställer en allvarsam fråga

- jag har hört att ni blandar grogg på mjölk i Arjeplog, stämmer det?

varpå Alf svarar rakt ur hjärtat

- vad ska vi med mjölk till? vi dricker väl spriten som den är.

störtskön kille!!

men nu är det sussi lull och sussi lo....natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0