pro and con

pro and con med mitt jobb är att det är bra att man har sån fantasi, förmåga att hitta lösningar och försöka se saker och ting från flera olika håll...men det kan också bli så att man hittar så många olika lösningar och vägar att man vet inte åt vilket håll man ska gå åt.

vi tittade på en resa till v 30 och hade tänkt oss Egypten för att vi ville snorkla. då kunde vi välja på en resa som gick från Gtbg, en dag i Kairo med pyramider och allt var det är (har redan varit där en gång men Han kanske ville se det), sen flyga vidare ut till Sharm el Sheikh för att spendera resten av tiden där. Hotellet skulle även vara femstjärnigt.

eller så kunde vi flyga för 2000kr billigare till Sharm el Sheikh på en gång och vara där hela veckan och bo på ett hotell som låg bättre till mot centrum och allt sånt för det andra låg ute i ingenstans nästan vid en återvändsgränd såg det ut som på kartan med enbart hotell i närheten så middag skulle bli ett dyrt problem.

så vad väljer man? ja det visste inte vi heller...

men så kom jag på ngt. räknade på semesterdagar och tänkte till lite...

vi skjuter på resan till jan/feb och åker då istället. det blir billigare och så kan vi ta två veckor så att vi verkligen hinner med allt vi vill se (kanske åka över till Jordanien och se Petra?, där jag också varit...åker bara till ställen där jag varit, Han får komma ikapp)

men då återstår "problemet" vad vi ska hitta på i sommar och vad vi ska göra på semestern v 30...ett lyxproblem som kommer få många lösningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0