släktdag

idag har jag haft en dag med den skottska delen av släkten. vi har varit på stan och köpcentrat. handlade lite pinaler på rea såklart!

jag hittade en kjol och en ekologisk t-shirt som jag blev nöjd med.

efter det hann vi hem en liten stund innan vi packade in alla i bilarna igen och åkte ner för att inspektera syrrans place. tog sedan följe med henne tvärs över gatan för en middag ute. valde en plankstek som var mycket mycket god.

hem igen med alla sen tog jag och K med oss kusinen med familj ut i skogen för att plocka blommor inför imorgon, hittade även en björk där vi tog lite ris. imorgon blir det till att binda kransar till alla. jag har redan berättat om midsommarstången och att vi kommer sjunga och dansa. jag har även översatt Små Grodorna till engelska vilket låter otroligt löjligt....men vad härligt det är att få ha barnasinnet kvar!!! jag älskar traditioner, de ska levas ut till max..

skulle då egentligen ha haft vår folkdräkt på mig men eftersom ingen i familjen någonsin haft folkdräkt på sig till midsommar så har det inte blivit någon tradition...kanske får lägga till den i min tradition...

nu är det sussa som gäller för det lär bli hektiskt imorgon.. Jess har hittat ett ställe utmed Rommetravet vid vägen där det tydligen växer bra med prästkragar så vi lär dit imorgon och plocka eftersom vi saknar dessa blommor. älskar älskar inte...

sen har vi inte hunnit med all mathandling så det måste göras i trängseln.

så ska det bindas kransar, ätats sill till lunch och det ska förberedas..

16.30 ska vi befinna oss i Torsång för 17.30 ska båtarna komma in med blommorna och därefter ska stången kläs och resas..dansas och grilla sen??

planen är inte helt klar än..


tälta i Leksand är dock inställt...vädret vinner denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0