söndags mys

igår var det examensmiddag för M och J. mycket trevligt var det. vi fick rita teckningar och god mat.

det hann bli rätt sent innan vi kom hem och i säng.

imorse blev det inte så mycket sovmorgon då vi bjudit in grabbarna på frukost eftersom de lämnat sin lägenhet för sommaren och tömt skåpen på det mesta.

så vi hade en mysig frukost alla 6 i morse, en buffe frukost a´la semestertider. en mycket bra start på dagen. vi borde göra så oftare, synd bara att de flyttar härifrån nu.

därpå följde en slö förmiddag med djupa diskussioner och analyser kring allt möjligt.

en härlig lunch som Jess wokade till sedan. hon är duktig i köket hon. efterrätt fick vi också innan alla packade sina pinaler för att lasta in i bilen och bege sig uppöver igen.

själv blev jag kvar här i den härliga röran som påminner mig om att vi har haft gäster och det har varit trevligt. en trevlig röra som jag inte har något emot att ta reda på. värre är det med andra.

själv passade jag på att gå en promenad när de åkte. solen skiner här nere i Linkan. slogs åter igen av hur mycket jag trivs i skogen och i Sverige. semester i all ära men att gå i skogen, se grönskan, höra fåglarna kvittra, känna dofterna av nässlor och liljekonvalj är helt underbart!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0