sovmorgon

fick lite underbar sovmorgon idag. så behövligt även om jag kände mig bakfull när jag klev ur sängen men det ordnade snabbt till sig.

ägnade kvällen igår till att titta på tjejerna och deras förberedelser inför Vätternrundan. de skulle starta 20.52 igår kväll. helt crazy enligt mig. kväll/natt, mörkt, regn och kallt. men det är krut i dem.

så bar det iväg till Motala med en halvsovande E i baksätet. lyckades nästla mig ur att köra tillbaka också genom att vi plockade upp Honom på stationen i Motala. kunde halvsova tillbaka samtidigt som en del av min förnekelsefas jag bestämt mig för att vara i började suddas ut.

jag bestämde mig nämligen för att gå in i en förnekelsefas i fredags och deal with it all on monday. beskeden på jobbet blir bara värren och värre...den ena efter den andra söker sig vidare mot nya erfarenheter. och det får ju en att fundera än mer än tidigare. pro and con.

men sen lades fokus på något roligt istället. vi surfar runt här hemma på alla möjliga resesidor i jakt på en resa. efter Cypern fick vi en något blodad tand och speciellt för att snorkla. det fanns inte speciellt mkt att se i Medelhavet, en liten spätta av något slag, två medelstora fiskar och ett litet fiskstimm...

nej det är verkligen inget att hänga i julgranen då man snorklat i Röda Havet. passade på att göra det några ggr då vi bodde i Saudi och åkte på semester till Jeddah (många stavningar på det namnet). jag var 11-12år, snorklade med min far och skrek i snorkeln och pekade åt alla möjliga håll när jag såg alla häftiga varelser i vattnet.

så nu har vi surfat runt lite och är enormt sugna på Sharm el Sheikh i Egypten, men än är inte alla turer gjorda..kanske hamnar vi lik förbannat i Huddiksvall (det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall för om man drömmer om Paris så hamnar man på något jäkla vis lik förbannat i Huddiksvall hihihi) så illa ska det nog inte gå iaf.



Han har dragit till Motala för att hämta tjejerna och lät mig ta en slapp morgon. Han är iaf lite intresserad av att vara sportcoach.
blir en sväng på stan sen och så är det examensfest ikväll för J och M.  Grattis grattis!!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0