återvändaren

kvällen igår var trevlig, mycket mysigt att sitta i mörkret med levande ljus under Earth hour som vi självklart supportade. en klart annorlunda förfest. saknade dock min Persika men jag förstår.

uppslupningen var sådär på folk men för egen del gjorde det inte speciellt mycket. lugnet var att föredra mot en kväll med hysteriskt dansande och "alkoholfrittvin" ala Juldagen.

inte heller blev det invigning av Hela huset heller då vi skulle gå dit sent var det bestämt för att undvika den mesta kön. när vi så gick ut sent var det fortfarande en enorm kö så vi gick istället till Bolle. där var det istället rätt folktomt.

förstår inte riktigt vad som hänt med folk. så lite folk ute var det aldrig förr....nog för att det är en liten stad men...det måste ha försvunnit en massa folk?!

musiken var inte heller den bästa så sammantaget betyg för gårdagen blir att sällskapet var trevligt resten lite ljummet.



har nu återvänt hem till min lya.

när jag klev av bussen, hade hämtat min thaimat (Kina Thai gör den godaste maten ever! rekommenderar nr 22 kyckling på thailänsktvis) och började gå hemöver kände jag en så otroligt stark känsla av att jag gillar verkligen att bo här. området har inte det bästa ryktet men jag har inte varit med om något ännu som gjort att jag kan hålla med om det. de har rustat i området och vi har fått en otroligt fin park att vara i med baskeplan som flitigt används varje gång man går förbi, skate park, grillplatser.....det samlar folk och stämningen när man passerar på en av de många promenaderna är gemytlig.

sen visar det sig att jag ska bli gräsänkling igen ett tag. C ska åka på "studieresa" hem till Sthlm och studera intensivt under nära 3 veckor.
men jag lär inte bli ensam länge för Han ska också åka på "studieresa" ner hit och stannar upp till 1,5 vecka. skönt att få tillbaka min kramgoa sambo igen. helgerna är alldelens för korta.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0